The Influence of Service Quality, Product Quality, and Price Perception on Purchase Intention through Consumer Satisfaction as an Intervening Variable (Case Study at the Sinar Mas Karanganyar Electronic Store)

  • Nani Irma Susanti Undha AUB Surakarta
  • Asna Ayu Widitya Universitas Dharma AUB Surakarta
  • Yohanes Suyoko Politeknik Pramata Mulia Surakarta
  • Sumaryanto Sumaryanto Universitas Slamet Riyadi Surakarta
Keywords: Service Quality, Product Quality, Perceived Price, Consumer Satisfaction, Consumer Buying Interest

Abstract

The purpose of this problem study is to determine the real impact related to customer satisfaction that is not optimal and buying interest in Sinar Mas Karanganyar Electronic Store related to service quality, product quality and Price Perception. The population of this study was customers as many as 100 respondents.Data collection method with questionnaire method The analytical test tool used is SmartPLS v.3.2.7 with SEM Analysis (Structural Equation Modeling). The results of this study show that Product Quality, Service Quality and Price Perception affect Consumer Satisfaction. While Product Quality, Service Quality, Price Perception and Consumer Satisfaction do not affect Consumer Buying Interest.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Akmal, R. (2017). Analisis pengaruh persepsi harga, kualitas produk dan kualitas pelayanan terhadap kepuasan pelanggan dalam meningkatkan loyalitas pelanggan (studi pada pelanggan café shushu milkshake Purwokerto) (Doctoral dissertation, Universitas Jenderal Soedirman).

Ardiyansyah, M., & Abadi, M. T. (2023). Pengaruh Kualitas Layanan, Persepsi Harga, dan Word of Mouth terhadap Minat Beli Ulang dengan Kepuasan Konsumen Muslim sebagai Pemediasi. Journal of Business & Applied Management, 16(1), 079-090.
Rudian, R., & Ghozali, I. (2021). Developing supplementary English reading module for tenth-grader of senior high school SahabatQu Yogyakarta. Journal of English Language and Pedagogy, 4(1), 48-59.

Hunowu, L., Lapian, S. L. J., & Loindong, S. S. (2023). Pengaruh Kualitas Produk, Harga, Dan Iklan Terhadap Minat Beli Konsumen Di Aplikasi Codashop. Jurnal EMBA: Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis dan Akuntansi, 11(1), 1033-1041.
Kotler, P. (2017). Marketing for competitiveness. Bentang Pustaka.

Lestari, R., & Fengyuan, L. (2023). Pengaruh kualitas produk, persepsi harga dan promosi terhadap kepuasan konsumen dan terhadap keputusan pembelian pada online shop JD. ID. Fair Value: Jurnal Ilmiah Akuntansi dan Keuangan, 5(7), 2980-2999.

Nisa, A. A. K. (2023). Pengaruh Promosi, Harga, Kualitas Layanan, Kualitas Produk Terhadap Kepuasan Pelanggan Shopee: Sebuah Kajian Konseptual. Jurnal Riset Manajemen, 1(3), 315-328.

Nurhikmah, T., Fauzi, A., Putri, S. C. T., Asmarani, D., Damayanti, V., & Thalitha, R. F. (2022). Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Loyalitas Pelanggan Layanan Transportasi Online (Go-Jek): Kualitas Pelayanan, Harga Dan Kepuasan Konsumen. Jurnal Ilmu Manajemen Terapan, 3(6), 646-656.

Purwantini, V. T., Susanti, N. I., & Rahayu, S. (2015). Customer Loyality Analysis of Jamu Gendong in Surakarta. Customer Loyality Analysis of Jamu Gendong in Surakarta, 7(2), 19-29.
Ramadhan, M. A. (2023). Pengaruh Kualitas Produk Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Rumah Makan Aroma Malaja. Oikos: Jurnal Ekonomi dan Pendidikan Ekonomi, 7(2).

Saipuloh, Y., & Surono, S. (2023). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Persepsi Harga dan Kualitas Produk terhadap Kepuasan Pelanggan untuk Meningkatkan Loyalitas Pelanggan di Hotel the Westin Jakarta. ULIL ALBAB: Jurnal Ilmiah Multidisiplin, 2(9), 4441-4455.

Saryanti, E., & Susanti, N. I. (2020). Analisis Harga, Citra Merek dan Atribut Produk Terhadap Keputusan Pembelian Batik di Toko Batik Prami Surakarta. Kelola, 7(2), 154-163.
Sarstedt, M., Radomir, L., Moisescu, O. I., & Ringle, C. M. (2022). Latent class analysis in PLS-SEM: A review and recommendations for future applications. Journal of Business Research, 138, 398-407.

Sumaryanto, S., Widajanti, E., & Susanti, N. I. (2022). Pengaruh Harga, Kualitas Produk Dan Citra Merek Terhadap Keputusan Pembelian Produk Kosmetik Wardah. Journal Of Management, Business and Education, 9(1), 93-110.
Sutanto, Y., & Susanti, N. I. (2016). Inovasi Manajemen Pemasaran Dengan Pendekatan Marketing Mix Berbasis Teknologi Informasi (Studi Kasus Joga Computer Surakarta). Eksplorasi, 29(1).
Syahwi, M., & Pantawis, S. (2021). Pengaruh Kualitas Produk, Kualitas Layanan, Citra Perusahaan dan Nilai Pelanggan Terhadap Kepuasan Pelanggan Indihome. ECONBANK: Journal of Economics and Banking, 3(2), 150-163.

WICAKSONO, A. P. (2020). Pengaruh Kualitas Layanan, Harga, dan Kepercayaan terhadap Kepuasan Pelanggan di PT. Bumi Bahari Gemilang Emkl (Doctoral dissertation, STIESIA SURABAYA).
Yuliawan, M. H., Djoko Waluyo, H., & Pinem, R. J. (2021). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Kepercayaan Merek Terhadap Kepuasan Konsumen (Studi Pada Pengguna Layanan J&T Express Di Kecamatan Tembalang)/65/adbis/2021 (Doctoral dissertation, Faculty of Social and Political Science).

Zusmawati, Z., Magdalena, M., Fernos, J., & Ramadhani, A. S. (2023). Pengaruh Citra Perusahaan dan Kualitas Pelayanan terhadap Kepuasan Nasabah Menabung. Economics and Digital Business Review, 4(1), 470-482.
Published
2024-06-23